Každá žena touží po krásných štíhlých krásných nožkách, ale bohužel ne každé to bylo do vínku naděleno. Když nám nekazí vzhled našich nohou celulitida tak jsou to metličky nebo dokonce varixy (křečové žíly). 

 

Nevzhledné vystouplé provazce na nohách, často spojené otoky kolem kotníků i pocitem těžkých nohou. 

Faktorů, které ovlivňují vznik je celá řada: od dědičnosti přes časté dlouhé stání či sezení či nevhodně zvolený sport nebo hormonální problémy. 

Jak si můžeme od problémů s nohou pomoci? 

Pravidelně cvičte

Nejlepším pohybem je chůze, potom plavání nebo rekreační jízda na kole. 

Nejsou vhodné silové a  či „doskokové“ sporty.   

Správný pohyb pomáhá svalové pumpě pro cirkulaci krve v žilách. Namožené zatuhlé svaly působí opačně. 

Zapomeňte na vysoké podpatky a vyměňte za pohodlnou obuv. 

Pokud podpatek do 3,5 cm. Vyšší podpatky omezují správný pohyb lýtka a tedy nepodporuje svalovou pumpu pro zvýšení průtoku krve v žilách. 

Kompresujte. 

Správná komprese podporuje správnou funkci svalové pumpy vašich nohou. 

Není však komprese jako komprese.  Komprese musím byt vzestupná od kotníků směrem ke stehnům a nesmí zaškrcovat v pase. 

Můžete vyzkoušet tyto moje oblíbené:  https://form.simpleshop.cz/O0XX/

Vyvarujte se dlouhého sezení či stání 

Měňte často pozice a zapojte aspoň na pár okamžiků svalovou pumpu a rozproudíte tím krev. 

Nedávejte nohu přes nohu. Překřížením nohou stlačujete žíly, které nezvládají odvádět krev, ta se hromadí a žíly poškozuje. 

Hoďte nohy nahoru

Spolehněte se na gravitaci. Stačí si jen nohy při sezení či ležení natáhnout a podložit tak, aby byly výše než vaše pánev. Krev tak bude plynule téct směrem k srdci. 

 

Hlídejte si váhu 

právě kila navíc zvyšují tlak na vaše už tak přetížené žíly. Snažte se tedy trochu v mlsání hlídat.

TIP – vsaďte na zelený čaj. 

Obsahuje antioxidanty a rutin prospěšný pro elasticitu žilných stěn, ale pomůže i v boji proti chuti na sladké a pomůže při snižování nadváhy.  Aby to však mělo požadovaný efekt musely bychom vypít opravdu hodně a to by nemusel zvládnout náš žaludek nebo náš krevní tlak. Proto užívám tobolky zeleného čaje. 

Tobolky zeleného čaje koupíte zde:  https://form.simpleshop.cz/9BWp/ 

Jezte kvalitně a doplňujte vitamíny:

1. Červená řepa
Pomáhá zpevnit cévní stěny. Obsahuje téměř 90 procent vody, pestrou škálu vitaminů (A, vitaminy řady B, C, E, K, karoten) a minerálů (sodík, draslík, vápník, bór, hořčík, železo, fosfor, zinek, měď, mangan), dále pak tolik potřebnou vlákninu, aminokyseliny a další nutričně hodnotné látky.

2. Černý rybíz
V tmavých bobulkách se nachází velké množství vitaminů (A, B-vitaminy, C), bioflavonoidů a antioxidantů včetně rutinu a citrinu, které zlepšují elasticitu cévních stěn.

3. Grapefruity
Vysokým podílem rutinu a vitaminu C, který rovněž zlepšuje pružnost cévních stěn, se mohou pochlubit i příjemně nahořklé citrusové plody. 

4. Rajčata
V rajských jablíčkách se – kromě mnoha vitaminů a minerálů– nacházejí také látky ředící krev a zabraňující jejímu městnání a dále flavonoidy, které posilují stěny cév.

5. Pohanka
Pohanka je totiž nejbohatším přírodním zdrojem rutinu. K tomu, abyste vrátili své žíly do kondice, je třeba konzumovat ji alespoň třikrát týdně. 

6. Grapefruity

Vysokým podílem rutinu a vitaminu C, který rovněž zlepšuje pružnost cévních stěn, se mohou pochlubit i příjemně nahořklé citrusové plody.  
 

7. Šípky
Brzy už začnou dozrávat. Vydejte se do přírody a natrhejte si do zásoby nádherné lesklé rudé plody, které jsou pro nohy „ozdobené“ metličkami dokonalou vzpruhou. Šípky obsahují hodně rutinu a vitaminu C a dají se konzumovat na mnoho způsobů – můžete si z nich připravit lahodný domácí čaj, marmeládu, povidla, víno, sirup nebo třeba omáčku ke zvěřině.
 

8. Jablka
Ne náhodou  se o nich říká, že jsou to „kulaté přírodní lékárničky“. Obsažené látky bojují proti infekcím, upravují trávení, detoxikují a regenerují, posilují imunitu, povzbuzují náladu, a dokonce i omlazují. Kromě toho pomáhají v cévách rozpouštět tuky a cholesterol a ukrývají významné množství rutinu. Ten se nachází hlavně ve slupce, takže jablíčka neloupejte!

 

Celkově doporučuji tzv. „protizánětlivou“ stravu: 

Pravidlem protizánětlivé stravy  je maximální omezení prozánětlivých jednoduchých cukrů, trans mastných kyselin, tepelně upravovaných rostlinných olejů a polotovarů. Základem jídelníčku mají být čerstvé kvalitní potraviny s dostatečným podílem zeleniny a ovoce a převahou rostlinných zdrojů potravin. 

V případě nulové či malé konzumace ryb je vhodné zajistit doplňování protizánětlivých omega 3 mastných kyselin.  

Můj doplněk stravy s omega 3 mastnými kyselinami najdeš zde:  
https://form.simpleshop.cz/jk0b/ 

Vaše Ála