1. Kvalitní a pestrá strava bohatá na vitamíny, minerály a antioxidanty

Do našeho jídelníčku je dobré zařadit zeleninu, vhodná je např. karotka, česnek, červená řepa, celer, cibule, saláty, např. listové (polní salát, zelný salát, čekanka), čerstvé bylinky např. petržel, pažitka, rozmarýn, bazalka, klíčky, výhonky, ovoce, např. ananas, meruňky, jahody, kiwi, melouny, citrusové plody, jablka, pivní kvasnice, játra, pšeničné otruby, ryby, pstruzi, , mořské ryby (sledi, makrely), slunečnicová semena, vlašské ořechy, mandle, celozrnné obiloviny .

K přátelům kůže patří také antioxidanty – látky chránící buňky a strukturální molekuly kůže před volnými radikály (tzn. před oxidativním stresem). Mezi tyto látky patří beta-karoten, vitamíny C a E, zinek, selen, zelený čaj.

Dodáte ji vitalitu, pružnost a mladý vzhled.

V našem jídelníčku je vhodné omezit maso a uzeniny, prudce opečené maso (zejména vepřové), tučné maso a tučné uzeniny (šunka, špek), uzené ryby, silně upražené a smažené pokrmy (např. grilované na dřevěném uhlí), překořeněná a přesolená jídla, tučné a cukr obsahující omáčky a dresingy (např. majonézy), rychlé občerstvení: karbanátky, smažené brambůrky apod., sladké potraviny: např. čokoláda, bonbony, zmrzlina, zákusky, slazené nápoje, nápoje a jídla s chemickými přísadami.

Samozřejmě tyto potraviny můžeme konzumovat, nemusíme se jim striktně vyhýbat, nicméně je dobré mít na paměti, že není dobré to s nimi přehánět.

 

2. Pitný režim

Když má kůže vody dost, je krásně hladká a vypnutá jako čerstvé jablíčko, když má vody málo, je povadlá a scvrklá jako staré jablíčko. Dehydratovaná kůže je navíc křehká, má oslabenou bariérovou funkci a její buňky neplní svoji normální úlohu. To vede k olupování, šupinatění, pocitu napětí a unavenému vzhledu, dochází k předčasnému stárnutí, zvyšuje se riziko alergických reakcí.

Doporučené denní množství je přitom pro každého jiné. Záleží na věku, váze i na počasí. Jedním z ukazatelů je žízeň, ale ta přichází až jako obranný mechanismus organismu. Pít bychom měli ještě před tím, než žízeň nastane.  Průměrně bychom však měli vypít 1l na 30 Kg váhy (svalové hmoty).

Dobrým pomocníkem přitom je barva moči, která by měla být velmi světlá. Tmavá, koncentrovaná moč poukazuje na nedostatečný pitný režim. V případě, že nechodíte pravidelně močit, je jisté, že vaše tělo nemá dost vody.

 

3. Používejte opalovacím krémem a sluneční brýle.

Vrchní vrstva pleti obličeje má menší buňky než pokožka jinde na těle. Menší buňky znamenají menší ochrannou bariéru, proto se voda z pleti obličeje ztrácí rychleji než z pokožky těla, a je náchylněnší ke spálení. Je třeba chránit vhodným opalovacím krémem a často aplikovat. Nezapomínejte že voda a pot v obličeji působí jako lupa a zintenzivňují působení UV záření. Tedy Osušit a znovu namazat.
Opalovací brýle nejen chrání náše oči, ale také před tím abychom mžourali do slunce a dělali si vrásky.

 

4. Relaxujte.

Relaxace je pro každého něco jiného, ale důležité je aby jste dokázali vypnout od běžných činností.

Pro kancelářského člověka to může být jízda na kole, pro člověka pracujícího s lidmi práce na zahradě, pro člověka pracujicího pod tlakem napustit si vanu či pustit příjemnou hudbu.

Musíme to kompenzovat, vyrovnávat.

 

5.Radujte se ze života.

Buďte pozitivní. To jak se tváříme má vliv na naši mimiku, a tím i prohlubujeme nosoretní rýhy. Hněv, stress, smutek dělá obličej tmavším a nezdravěje vypadajícím. Obvykle se stresem i zhorší kvalita pleti. Naopak usmívající se pozitivní tvář je jasnější, svěžejší, krásnější.

Pozitivní duch ovlivňuje celkové zdraví a dokáže ovlivnit i naši pleť.

 

6. Kvalitní péče.

Od 26. roku začíná naše pleť pomalu stárnout. Snižuje se obnova buněk, ztrácí svěžest a je potřeba jí více a více věnovat pozornosti.
Základem zdravě vypadající pleti je čištění pleti – 2x denně vhodným čistícím produktem dle typu pleti.
Dále je potřeba pleť hydratovat vhodným hydratačním krémem, případně maskou. Později můžeme přidat serum.

Důležité je začít od 25. let nejlépe používat oční krém. Kůže okolo očí je nejtenčí na celém obličeji a o to je náchylnější.

Chceš vědět, co tvoje pleť potřebuje? Mám chytrý dotazník, který nám pomůže zjistit,  co je možné zlepšit ve Vaší péči o pleť a udělat ji tak zdravější a krásnější. 

 

✅CHYTRÝ DOTAZNÍK PRO DIAGNOSTIKU PLETI ZDARMA (akné, vrásky, otoky..):

https://forms.gle/mBcY4x5nzNe82cgc6.

nebo se můžeš rovnou objednat na 15 min. konzultaci zdarma: 

✅ https://calendly.com/zenyskrivkami

Kdo jsem? 

Jsem wellness poradkyně a lymfospecialistka. 

Více než 15 let pracuji s ženami, jejich křivkami i pletí.

V posledním roce učím ženy svému komplexnímu omlazovacímu programu online formou livestreamů, konzultací nebo online kurzů. 

Vaše Ála.