VODA: Pít či nepít?

voda zdravíVoda vám umožní zhubnout a dosaženou váhu si dlouhodobě udržet. Věříte?

 

Voda – základ života

Voda patří k základním složkám, ze kterých je složeno naše tělo. Procesy v těle se však značného množství vody zbavujeme. S každým vydechnutím ze sebe uvolňujeme zvlhčený vzduch – to za den udělá asi 2 velké sklenice vody. Naše ledviny a střeva vyloučí denně dalších 6 sklenic a 2 sklenice se uvolní skrze póry naší kůže. Za chladného dne se tedy zbavíme celkem 10 sklenic vody.  Pokud je horko nebo máme velkou fyzickou námahu, (sport nebo tvrdá práce),  obvyklé množství uvolněné vody se může více, než ztrojnásobit.

V průměrných klimatických podmínkách a bez větší námahy potřebujeme do našeho těla doplnit cca 3 a půl litru tekutin denně. Většina z nás však pije sotva třetinu. Naše tělo pak nemůže pracovat optimálně. Pamatujme, že podle žízně se nedá určit množství vody, které tělo potřebuje.

Při zažívání

Voda při trávení jídla hraje velmi důležitou roli a má zásadní vliv také na absorpci živin. Pokud nepijeme dostatek vody, netvoří se v ústech dostatek slin a tím trpí zejména zažívání.

Navíc, pouze při správném množství vody v těle se stíhají vyplavovat škodlivé odpadní látky. Pokud jsme dehydrovaní, mnoho toxinů v našem těle zůstane, protože se nestihnou vyplavit.

voda zažívání

 


Jak určit minimální množství vody na den?

voda cviceni hubnoti fitness Pomůckou je, že 1/8 naší váhy = počet sklenic vody denně. Vážíme-li  např. 60 kg, vyjde nám 60 : 8 = 7,5 velkých sklenic. Výsledek zaokrouhlujeme vždy nahoru! Minimální množství v našem případě je tedy 8 sklenic vody denně.Za horka nebo při sportu budeme tekutin potřebovat více.

Tajemství štíhlých francouzek

O ženách z Francie je všeobecně známo, že jsou štíhlé. Jak toho dosahují? Jednoduchým trikem.   Mají stále po ruce lahev čerstvé vody a během dne je tak vypijí potřebné množství. Pokud i vy chcete zeštíhlet a váhu si udržet, inspirujte se tímtojednoduchým, úspěšným a levným receptem žen z Francie.

 

Myslete na svoje zdraví

Pití vody hraje podstatnou úlohu v celkové regeneraci i redukčních procesech. Pokud netrpíte žádnou jaterní nebo ledvinovou chorobou,  8 a více sklenic vody denně vám pomůže shazovat kila a udržení váhy a zlepší se také všechny ostatní tělesné funkce.

Co vy na to? Komentujte, sdílejte, lajkujte :-)