IMUNITA: Jak na ni? – 2. díl

žena nemoc nachlazení imunita

Léto je za námi a blíží se období, kdy se ochladí, naše tělo bude přecházet do útlumu a naše fyzická i psychická kondice dostane zabrat. Abychom období podzimních plískanic v pohodě zvládli, potřebujeme mít imunitní systém v dobrém stavu. Vyhneme se tak rýmečkám, dlouhotrvajícím zánětům nosohltanu i depresím. Dnes vám přináším 10 tipů pro zlepšení nebo udržení imunity. Všechny ale budou fungovat pouze v případě, že dodržíte jednu jednoduchou zásadu: Nesmíte být lenošní se sebou něco dělat :-)


Co je to ta Imunita?

Je to tzv. obranyschopnost organismu, tedy míra schopnosti vašeho organismu se bránit proti napadení viry a bakteriemi, kteří do těla nepatří.

zdravi_a_krasa_R

Dnes vám přinášíme 2. díl, tedy dalších 5 slíbených tipů pro zlepšení imunity

6. Správně se otužujte

Otužování je velmi účinným způsobem, jak posilovat obranyschopnost organizmu. Musí být však prováděno správně, postupně a pravidelně. Jaký se však otužovat správně? Všeho moc škodí, takže na prvním místě je rozumnost. Ke vhodným způsobům otužování patří pobyt v sauně a to jak například ve finské (suchá sauna, přes 100°C), aroma a různých bylinkových saunách (obvykle s nižší teplotou), tak i v parní sauně nebo kryosauně, která je známá někdy jako „ledová sauna, mrazící komora“ apod.. Otužovat se však můžete i doma. Stačí se jednoduše začít sprchovat studenou vodou a každý den snižovat její teplotu o jeden stupeň. Cílem je dostat se na nějakých 15 °C. Protože se nic se nemá přehánět, stačí každý den jen 2 minuty.

 

7. Spánek, půl zdraví…

Klíčem ke zdraví je kvalitní spánek, kterého musíte mít dostatečné množství. Pokud tělu nedáte dostatečný prostor k odpočinku a regeneraci, rozhodně nepočítejte s tím, že bude fungovat a sloužit tak, jak má. Nedostatkem spánku tělo výrazně oslabujete a imunitní systém dostává „na frak“. Snadno pak podlehnete nachlazení, rýmě nebo jiným onemocněním. Každý jsme jiný, ale 8 hodin spánku je průměrná ideální doba. Nepodceňujte sílu spánku a místo koukání na televizi, sledování facebooku se běžte včas lehnout. Uvidíte, že se výsledky brzy dostaví.

zdravý spánek

 

8. Nepřetápějte

Přetopené místnosti nesvědčí ani našemu imunitnímu systému ani naší peněžence. Teplotní rozdíl, který je mezi místnostmi a venkovním prostředím, je vždy pro tělo opravdovým šokem. Vydáme-li se z přehřáté místnosti na čerstvý zimní vzduch, organizmus tento rozdíl špatně snáší a tyto teplotní výkyvy vedou k častému nachlazení. Zároveň dýchání přehřátého vzduchu vysušuje nosní sliznici, která je pak náchylnější k nákaze. Snažte se proto, aby pokojová teplota nepřesahovala 22° C (v ložnici ideálně 18° C). Zároveň na topení umístěte nádoby s vodou, nebo do pokoje umístěte větší pokojové rostliny, které vzduch v místnosti zvlhčí.

teploměr

 

9. Relax, smích a pohoda

Ano, i tato rada je myšlena vážně. Podle vědeckých a lékařských výzkumů dochází při smíchu k vyplavování endorfinů (hormony štěstí) z mozku, které pozitivně působí na psychický stav člověka. Ten se odráží také na našem fyzickém stavu. Je-li člověk po psychické stránce v pohodě, bývá na tom o poznání lépe i jeho fyzický stav. Nehledě na to, že mnohá onemocnění bývají způsobena právě špatným psychickým stavem. Relaxace je proto vhodným způsobem, jak psychiku navrátit do vyrovnaného stavu.

 

 10. Nohy v teple

Velmi jednoduchý způsob, jak předcházet onemocněním, je mít nohy dostatečně v teple a nevystavovat je prochladnutí. V okrajových částech lidského těla, v rukou a nohách, je krevní oběh výrazně zpomalený. Velmi často tak dochází k rychlému prochladnutí končetin, což má často za následek vznik onemocnění. Budeme-li nohy udržovat v teple a nevystavovat nadměrnému chladu, můžeme se vyhnout nepříjemným onemocněním, které nás v zimě často sužují.

nohy v teple

Věděli jste, že IMUNITU LZE ZMĚŘIT? Více informací ZDE

Co vy na to? Komentujte, sdílejte, lajkujte :-)